e-Gora

Hochkar
Dve ferati ob smučišču na meji Štajerske in Spodnje Avstrije
France Sevšek

Odkrivanje še nepoznanih krajev ima vedno poseben čar. V zadnjih letih sva tako ugotovila, da Štajerska, pa naj bo to naša ali avstrijska, nudi še veliko možnosti. Veliko je ciljev, ki niso tako splošno znani in jih zato tudi v sezoni ne preplavljajo množice turistov. Mogoče je najti mirne konce, ki skrivajo marsikatera presenečenja, pohajati po sredogorju, občasno srečevati ljudi, ki so praviloma vsi prijazni.

Ko sva kolesarila v okolici reke Salza nama je padel v oči na severu vrh, za katerega je zemljevid povedal, da se imenuje Hochkar in leži na meji med Štajersko in Spodnjo Avstrijo. Visok je 1808 metrov in sodi v pogorje Ybbstaller Alpen. Tam naj bi bilo na višini 1300 metrov smučišče, za katerega nisva še nikoli slišala. To si je pa že bilo vredno pobliže ogledati.

Z avtom sva se odpeljala do kraja Göstling an der Ybbs in dalje po vijugasti cesti do spodnje postaje žičnice smučišča Hochkar (cesta do sem ni plačljiva, kljub drugačnim oznakam na zemljevidih). Parkirala sva pri sedežnici, ki tudi poleti vozi proti jugu do vršnega grebena, kjer sta oddajni stolp in koča. V informacijskem kiosku pri žičnici sva dobila nekaj zemljevidov in podatkov o okolici. Izkazalo se je, da je to znano in priljubljeno smučišče v okolici Dunaja, saj je od tam oddaljeno le 150 km. Zvedela sva tudi, da lahko na parkirišču brez težav prespiva in to na tistem najbliže žičnici, na ostalih parkiriščih pa naj bi zvečer zelo rade poležavale krave.

Tabla s prikazom poteka ferate Heli-Kraft
Ferata poteka od desne proti levi po skalni stopnji

Opazila sva, da po skalni stopnji pod žičnico poteka ferata, imenovana Heli-Kraft, katere težavnost je ocenjena kot C. Ker je bilo še nekaj časa do noči sva se sprehodila po okolici in na nasprotni strani odkrila še eno ferato imenovano Bergmandl. To oglašujejo kot primerno tudi za otroke, saj njene težavnosti sežejo komaj do B/C, je krajša ter je sestavljena iz več med seboj ločenih odsekov.

Ob pivu pred planinsko kočo (Schutzhaus) sva se odločila, da je vredno temu kraju posvetiti še en dan.

Začetek ferate
Ferata predvsem preči skalno stopnjo

Prehodi med skalnimi stebri potekajo po jeklenicah - dvojnih
ali enojnih

Zjutraj sva se s feratno opremo odpravila mimo kapelice do skalne stopnje, kamor nas usmerijo kažipoti za "Klettersteig Heli-Kraft". Ferata se prične pod stebrom na desni strani stene in se dvigne po njem. Ker je začetni vzpon po skalah (C) baje pogosto moker in drseč so pritrdili dolgo kovinsko lestev (B) za možen obvoz. Čeprav je ponoči deževalo in so bile skale res na več mestih mokre sva se vseeno odločila za skalni vstop. Mokrota je sicer malo povečala zahtevnost celotne ferate, a je vse ostalo še vedno v domeni prijetne telovadbe. Po vzponu na prvi steber vodi ferata skoraj vodoravno levo po skalni stopnji, prehodi na naslednje tri stebre pa potekajo po jeklenici z enojno ali dvojno zgornjo vrvjo. Po kakšni uri pridemo tako do izstopa, pri katerem je križ s klopco. Tu v bližini so uredili tudi manjše plezališče tako, da so na skalo dodatno pritrdili plastične oprimke in tako olajšali smeri. Soglasno sva ugotovila, da bi bilo res škoda iti po stezi nazaj v dolino, če pa lahko greva še na vrh. Po malo prebijanja skozi rušje sva ujela stezo in hitro prišla do koče in oddajnika. Tam so naredili umetno razgledno ploščad, s katere bi lahko uživala široke poglede, če naju ne bi prav takrat zagrnila megla. Nadaljevala sva do 1808 metrov visokega vrha Hochkara, od koder sva kljub oblačnemu vremenu lahko videla precejšen del Štajerske in Spodnje Avstrije. Sestopila sva po stezi naravnost navzdol po rebri nasproti skalne stopnje s ferato in si tako lahko še od daleč ogledala potek te poti.

Z razgledne pološčadi naj bi bil zelo lep razgled
Vrh Hochkara

Ker je vreme držalo in nama je ostalo še nekaj dneva, sva se odločila še za obisk ferate Bergmandl. Ta je res precej nenavadno speljana - poteka preko treh ločenih stolpov, med katerimi je kar nekaj hoje po gozdnih stezah. S te ferate se nudijo lepi pogledi predvsem proti vrhu Hochkara na nasprotni strani doline. Ta vzpon nama je prav prijetno popestril zaključek dneva.

Bergmandl
Ferata Bergmandl je lahka in precej poraščena

Kljub delujoči žičnici, dvema feratama in veliko možnosti za sprehode je sredi avgusta ta turistični center skoraj sameval. Srečala sva le nekaj posameznikov in večina lokalov je bila videti zaprta. Kar pa se tiče možnosti za turno smučanje se nama je videlo, da so te zelo omejene saj so skoraj na vse okoliške vzpetine speljane smučarske žičnice. Vsekakor pa sva tu preživela res prijeten dan in spoznala povsem novo pogorje.

Kratek zapis o tej turi sem objavil tudi na spletišču Razmere v gorah

Pogled proti vrhu Hohkara s ferate Bergmandl
Krave so se prav gotovo spraševale, kaj neki tu prodajamo